
Gidge (SE), Reykjanes (PL), Awe Kid live set (D)

A Jonatan Nilsson és Ludvig Stoltermanb alkotta duó, a Gidge Svédországból, Umeå városából érkezik hozzánk. Elektronikus zenéjüket a természetben felvett hangok formálják és egyszerre állja meg a helyét a táncparketten és otthonos környezetben. Minden egyes Gidge szám önálló atmoszférát és érzetet kelt. Munkájuk organikusan fejlődik, gyakran erőteljes csúcsokra építve a csendes szünetből, amelyet énekminták és neoklasszikus hatások csavarnak meg.
Miközben imádják az erdőből, a természetből és Svédország északi részéből merített ihletet, a Gidge zenéje valójában abszolút nemzetközi kaliberű, és a világ minden tájáról hallgatják az emberek. Gidge teltházas koncertek voltak már Londonban, Amszterdamban, Párizsban és Stockholmban, és a mexikói, grúziai, törökországi és thaiföldi fesztiválokon is tömegek előtt játszottak élőben. Olyan blogok írtak a zenéjükről, mint a Pigeons & Planes, A CloserListen és Ransom Note – a Pitchfork munkatársai Gidge-et választották kedvenc előadóik közé, akiket havas napokon hallgathatnak – az XLR8R olvasói Gidge-et a 2015-ös „legjobb új elektronikus előadó” 1. helyére választották – A Bandcamp 2017-ben az LNLNN-t a nap albumaként emelte ki. A lista folytatódik...
A Gidge diszkográfia tartalmazza az „Őszi harangok” albumot, a „Lulin” rövidfilmet (a Lampray-vel együttműködve), az „LNLNN” minialbumot és a „For Seoul” debütáló EP-t. 2021. november 6-án jelenik meg legújabb, „New Light” című albumuk, amely szintén nagy sikert aratott a kritikusok körében.
Reykjanes (PL)
A Reykjanes Hania Stoszek énekes, zongoraművész és hárfaművész projektje, amelyben részt vesz még Jan Gałosz gitáros és Ola Bylica grafikusművészé. A zenekar minimalista, térbeli zenét alkot. Kompozícióiban a klasszikus zene,
az ambient, valamint jazz keveredik. Olyan délibábok létrehozásával foglalkoznak, amelyek megbabonázzák a nézőt.
Awe Kid live set (D)
Az Awe Kid a Sine Language Records társalapítója, Rick Parsons álneve. Ez a sokféle zene felfedezésével eltöltött évek eredménye. A poszt-hardcore csoportok korai napjaitól kezdve a 90-es évek Warp, az elektronikus jazz és a kísérletezőbb niche-ek szeretetéig a multiinstrumentalista most a break, az ambient és a baloldali tánczene sajátos fúziója mellett döntött. Ez az ügyes stúdióvarázsló keveri a dallamos nosztalgiát előremutató hangtervezéssel, bármit használ, ami csak a kezébe kerül, az analóg és moduláris hardvertől a mintavevőkig, helyszíni felvételeken át a digitális technikákig.
Parsons azt mondja: „Szeretek digitális folyamatokkal dolgozni, mert olyan váratlan pillanatokat kapunk, amikor betárcsázunk valamit, ami valahogy kézzelfogható, szerves formát ölt a való világban. Ezeknek az édes pontoknak a keresése volt az album motivációja, a természetes textúrák szembeállítása a szintetikus elemekkel, és módok keresése arra, hogy olyasmit alkossunk, ami a számítógépen kívül is létezne.”
Amióta először kinyitotta kapuit az A38 Hajó, az a célunk, hogy feltörekvő előadóknak biztosítsunk bemutatkozási lehetőséget. Játszott nálunk rengeteg magyar és...